Slow flow yoga

Slow Flow Yoga is een zachte, vloeiende, licht dynamische vorm van yoga, gebaseerd op de Hatha Yoga, waarin we streven naar ontspanning.
Het is ontstaan uit andere yogavormen zoals Ashtanga, Kundalini en Deugdenyoga.
In Vinyasa Yoga ligt de focus op synchronisatie van adem en beweging. De adem is leidend. Je adem is je belangrijkste bron van energie
Het effect van deze vorm van yoga is een sterker lichaam, soepele spieren en gewrichten, maar ook rust en ontspanning. Dynamiek zoals in de Vinyasa Yoga lessen, maar zachter en milder.
Rust en beweging in combinatie met pranayama (ademhalingsoefeningen), brengen stabiliteit en geven je meer energie.
Zachte, vloeiende bewegingen openen het lichaam van binnenuit en nodigen de energie in je lichaam uit mee te bewegen op het ritme van dit moment. In meditatie ervaar je je innerlijke kracht door introspectie en verzachting. Door deze unieke combinatie ontstaat er een integratie van stilte en beweging: bewust-zijn in flow.

Bewuste ademhaling

Deze ademhaling is een simpele, eeuwenoude en effectieve helende techniek. Het letten op je adem en het aanpassen ervan kan een enorme verandering in je leven teweeg brengen.
Je ademhaling komt weer in de natuurlijke staat. Doordat de zuurstof weer rijkelijk en vrij gaat stromen, zul je o.a. meer levendigheid, energie en vrijheid ervaren.
Hierdoor ontstaat er ruimte voor jou om op fysiek, mentaal en emotioneel niveau spanning, stress, ongemak en andere pijn los te laten.

Oefeningen

De poses worden wat langer aangehouden, wat je in staat stelt om je lichaam en geest te onderzoeken.
Adem gecombineerd met beweging en het activeren van je core leidt tot een diepe ontgifting van je lichaam en geest.
Alles in het lichaam komt aan bod: zo is er aandacht voor de rug, het bekken en de heupen, de schouders en de nek. Is er door de bewegingen een goede doorbloeding, waardoor afvalstoffen kunnen worden afgevoerd.
Ook worden de spieren en organen door middel van deze oefeningen beter doorbloed. Hierdoor kunnen verschillende spierklachten voorkomen worden, verminderen of verdwijnen.
Verder ontwikkel je meer spierkracht bij het uitvoeren van de verschillende series oefeningen. Verschillende spiergroepen worden versterkt.

niYang Yoga Studio © 2017 docent: Inge Haal

Zijdewinde 14 Vijfhuizen 2141VB

ingebloem64@hotmail.com 06 44994034

Reageer:

Trefwoorden

Yoga

Hatha yoga

Slow flow yoga

 

Pranayama

Asanas of houdingen

Bindweefsel Fascia

 

Bandha's

Stress Ontstressen

Mediteren

 

Pilates

Yoga Portugal

Yoga,wandel, ski-retreat kaprun oostenrijk

 

Integral Eye Movement Therapie

Pilates/ yoga Yolates

Zeilen Yoga en rust Vakantie

 

yoga Nidra