stress relief
stress-free-zone
stress stop

Stress Ontstressen

Steeds meer mensen hebben last van stress en komen bij hun zoektocht om het te verlichten bij Yoga terecht en niet bij een doosje pillen van de dokter.
Sterker nog, huisartsen schrijven steeds meer yoga of andere mindfulnes activiteiten voor.
Stress is een natuurlijke reactie van het lichaam. Van nature is het positief, stress zorgde in de oudheid voor een verhoogde focus waardoor je meer alert werd. Met al die roofdieren in de buurt wel handig.

Stress heeft eigenlijk twee gezichten:
Het geeft het lichaam het de mogelijkheid om zich aan te passen in veranderde omstandigheden. Aan de andere kant kan het zelfs schadelijk zijn.
Door onze gehaaste wereld van nu, grote verantwoordelijkheid, deadlines en prestatiedruk kunnen we het niet meer loslaten.
Wanneer spanningen in het hele lichaam op komen, allerlei lichamelijke en mentale klachten en je kunt gewoon niet meer goed functioneren is er sprake van negatieve stress.

Yoga leert je meer bewust te worden van je lichaam en geest.
Door je meer bewust te worden van je lichaam en geest kan je de geest kalmeren. Dit is niet per se bedoeld als ontspanningsoefening tegen stress, maar meer als persoonlijke ontwikkeling.

Yoga en ontstressen

• Yoga geeft ontspanning

Alles een uurtje kunnen loslaten, gedachten komen, maar je hoeft er niets mee te doen.
Ontspannen, spierspanning loslaten en ontspannen

• Met yoga kom je in het hier en nu

Door een uurtje yoga ben je helemaal gefocust op je oefeningen, hier heb je ook veel aan tijdens de gewone dagelijkse dingen.

• Yoga leert je om je grenzen te kennen en respecteren

Elke les zul je ervaren dat het lichamelijk en geestelijk anders is dan de vorige les, je spieren zijn stijver, je hebt gewoon wat minder energie. Yoga leert je dat te respecteren. Je gaat tot waar je kunt en respecteert de grens van die dag.

• Yoga leert je (opnieuw) communiceren met je lichaam

Met yoga leer je je eigen grenzen kennen en de reacties van het lichaam daarop.
Je lichaam is de graadmeter van hoe je met jezelf omgaat.

• Door yoga leer je je eigen uitknop kennen

Omdat je beter je eigen grenzen kent en de reacties daarop kent kan je eerder 'stop' zeggen.


niYang Yoga Studio © 2017 docent: Inge Haal

Zijdewinde 14 Vijfhuizen 2141VB

ingebloem64@hotmail.com 06 44994034

Reageer:

Trefwoorden

Yoga

Hatha yoga

Slow flow yoga

 

Pranayama

Asanas of houdingen

Bindweefsel Fascia

 

Bandha's

Stress Ontstressen

Mediteren

 

Pilates

Yoga Portugal

Yoga,wandel, ski-retreat kaprun oostenrijk

 

Integral Eye Movement Therapie

Pilates/ yoga Yolates

Zeilen Yoga en rust Vakantie

 

yoga Nidra